Prof. Alfred Tomatis poświęcił większą część swego życia na badanie związków między słuchaniem a komunikowaniem się.

prof. Alfred Tomatis

Obecnie metodę Tomatisa stosuje się
w terapii takich dysfunkcji, jak:

  • podwyższone napięcie i stany lękowe
  • problemy z koncentracją i uwagą
  • trudności szkolne i fobie szkolne
  • dysfunkcje związane z motoryką dużą i małą
  • dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia
  • kłopoty z orientacją przestrzenną
  • złe samopoczucie
  • niska samoocena
  • wady wymowy
  • zakłócenia językowe
  • zaburzenia afektywne
  • zakłócenia psychomotoryczne
  • trudności z nauką języków
  • trudności w relacjach dziecko-rodzic
  • problemy w rodzinach adopcyjnych
  • zaburzenia emocjonalne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzięki postępom w wyżej wymienionych dziedzinach, procedury wchodzące w skład metody Tomatisa wykorzystywane są w terapii poniższych dysfunkcji:

  • zaburzenia uczenia, takie jak: dysleksja, dyskalkulia, dysgrafia, dysortografia, dyspraksja, problemy z orientacją przestrzenną
  • zaburzenia koncentracji i uwagi, m.in. w ADHD
  • zaburzenia emocjonalne, m.in. obniżona samoocena, nadmierna lękliwość, nieradzenie sobie ze stresem, wycofanie, agresja
  • nadwrażliwość na dźwięki i bodźce
  • zaburzenia porozumiewania się, tj. jąkanie, opóźniony rozwój mowy, wady wymowy, SLI
  • globalne zaburzenia rozwojowe, m.in. zespół Aspergera, autyzm, zespół Downa, zespół Turnera

Metoda Tomatisa

KLIKNIJ i CZYTAJ

 

Schemat działania

Musisz zainstalować Adobe Flash Player aby wyświetlić poprawnie zawartość.

Metoda Tomatisa jest techniką słuchowej stymulacji neurosensorycznej

Zobacz krótki materiał poświęcony Metodzie Tomatisa i jej twórcy